Friday, September 27, 2013

Tuoli


Jo kauan aikaa sitten maalasin vanhan puisen tuolin haalean vaaleanpunaiseksi. Istuinosa jäi kuitenkin odottelemaan uutta päällystä. Mutta nyt tuli mitta täyteen, kyllästyin totaalisesti katselemaan ruman ruskeaa ja kulunutta muovimaista verhoilua. Näppäränä tyttönä ilman asiaan kuuluvia työkaluja sain kiinnitettyä kangasvarastoista löytämäni kankaan palasen tuolia hieman kaunistamaan. Tämä taitaa jäädä väliaikaisratkaisuksi, mutta kelpaa toistaiseksi :) Tekisi melkein mieli maalata koko tuoli uudestaan. Mintunvihreäksi. Ja istuinosaan mustavalkoinen siksak-kuvioinen kangas. Minttu on tällä hetkellä se mun juttu, jos kaipaan sisustukseen jotain väriläiskiä. Huomenna se saattaa sit olla joku muu.

Arvatkaa muuten harmittaako, mulla oli noita tuoleja neljä, mutta pistin kolme niistä mäkeen. Ajattelin, etten mä niitä jaksa kuitenkaan koskaan laittaa kuntoon... Typerä minä! Harmi ettei mulla ole "ennen"-kuvaa, tuoli oli todella ankea. Siksi kai mä niistä muista luovuinkin. Pitäisi aina muistaa, että täyspuisista vanhoista kurjistakin huonekaluista voi saada tosi kivoja pienellä sutimisella.

5 comments:

  1. Hei Minna! Ihana blogi sulla. Juuri loysin ja luin heti kaikki sun postaukset tasta ja vanhastakin blogista :) Asun Australiassa, joten toisen ulkosuomalaisen elama ja arki toisessa maassa kiinnostaa :) Islanti on myos kiehtova maa, jonne on joskus paikko paasta kaymaan :) Ihanaa viikonloppua teille!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei ihana kuulla! Kommenttisi saikin mut nyt motivoitumaan taas tahan bloggailuun :) Valilla se jaa, ja jos jaa liian pitkaksi aikaa jutun juurta tuntuu olevan entista vahemman ja kynnys postaamiseen korkea. Taytyy myös menna katsastamaan sun blogi :)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Hei taas! Vastasin asken, mutta tuo kirjoitus havisi. Kirjoittele ihmeessa aina kun jaksat/ehdit. Ihan perus arkijuttuja ja teidan kuulumisia sielta Islannista on kiva lukea.
      Mulla oli myos blogi monta vuotta, mutta nyt olen ollut kirjoittamatta jonkun aikaa. Suljin tuon blogini siksi. Olen miettinyt, jos alkaisin taas kirjoittelemaan... sita kun oli hauska kirjoittaa ja sitten lukea vanhoja juttuja jalkeen pain. Ja sita kautta tutustui myos muihin ulkosuomalaisiin.:) Jos viitsit joskus kirjoittaa, niin olisi mielenkiintoisa lukea sun mielipiteita Islannin ja Suomen eroista. Miten ihmiset ja kulttuuri eroaa toisistaan. En ole ikina tavanut yhtakaan islantilaista! :-)
      Mukavaa viikkoa sinne taalta Australian kevaasta :)

      Delete
    4. Jos yhtaan innostusta riittää rupea ihmeessä taas kirjoittelemaan :) Olisi tosi hauska lueskella juttuja mulle tosi eksoottisesta Australiasta!

      Delete